Etykiety samoprzylepne możemy zaliczyć do wyjątkowo popularnych akcesoriów znajdujących zastosowanie zarówno w celach biurowych, jak i reklamowych. Potocznie nazywa się je nalepkami, zwracają przy tym na siebie uwagę między innymi dlatego, że znakomicie uosabiają to, co określamy mianem produktu uniwersalnego. Etykiety możemy drukować na wiele sposobów. W zdecydowanej większości przypadków są wykorzystywane do nadruku kodu kreskowego, pojawiają się na nich jednak również dane kontaktowe, termin przydatności do spożycia, a także różnorodne treści mające charakter reklamowy. Jeśli zależy nam na powstaniu odpowiedniego produktu finalnego, naszym podstawowym zadaniem powinno być dopasowanie tego rodzaju druku do naszych indywidualnych potrzeb.

Jak można stosować etykiety samoprzylepne?

Etykiety samoprzylepne to rozwiązania, których nie da się już powiązać z jedną tylko gałęzią przemysłu. Obecnie etykietę posiada przecież właściwie każdy gotowy produkt. To właśnie na niej znajduje się nie tylko opis produktu, ale również jego skład, termin ważności, a także szereg innych, nie mniej istotnych informacji. Nie można przy tym zapominać, że w przypadku wielu produktów wykorzystanie dowolnej etykiety samoprzylepnej nie jest możliwe. Jest tak choćby w przypadku produktów mrożonych oraz tych, które są narażone na działanie szkodliwych warunków pogodowych. Także w biurach etykiety samoprzylepne znajdują zastosowanie niemal codziennie. Pozwalają one na łatwe uporządkowanie dokumentów, sprawiają też, że łatwiejsze jest zachowanie porządku w archiwach. Można na nich też drukować dane kontaktowe, co przydaje się miedzy innymi podczas przygotowywania listów do wysłania. To także oryginalne, ale skuteczne rozwiązanie wykorzystywane w firmowym marketingu, Jeśli nalepki z treścią reklamową wyglądają atrakcyjnie, łatwo można za ich pomocą przyciągnąć uwagę kolejnych klientów.

Jak wygląda druk etykiet samoprzylepnych?

Etykiety samoprzylepne są drukowane z wykorzystaniem kilku technologii. Większość firm stawia w tym kontekście na druk offsetowy zwracając uwagę na to, że stanowi on najbardziej korzystne rozwiązanie. Jest to szczególnie dobrze widoczne wówczas, gdy ważna jest nie tylko wysoka jakość etykiet, ale i ich duży nakład. Etykiety samoprzylepne można jednak tworzyć także w oparciu o technologię druku fleksograficznego. Technika ta pozwala na uzyskanie druku wypukłego, umożliwia przy tym wykorzystanie elastycznych form drukowych wykonanych zazwyczaj z gumy lub polimeru. Jeśli interesują nas jedynie pojedyncze zamówienia, w grę wchodzi druk cyfrowy, którego opłacalność maleje przede wszystkim wraz z nakładem.

Z jakich materiałów wykonuje się etykiety samoprzylepne?

Produkcja etykiet samoprzylepnych zakłada wykorzystanie przynajmniej kilku grup materiałów. Nie ma przy tym mowy o rozwiązaniach jednoznacznie lepszych i gorszych, kluczowe znaczenie ma więc to, w jaki sposób etykiety mają być wykorzystywane. Najpopularniejszym materiałem niezmiennie wydaje się w tym kontekście papier, etykiety takie sprawdzają się jednak przede wszystkim w warunkach biurowych. Jeśli należy zapewnić im odpowiednio wysoką odporność na ścieranie i wilgoć, lepszą opcją są etykiety foliowe.