Lista artykułów, które ułatwiają pracę w biurze jest naprawdę bardzo długa. Oprócz takich sprzętów jak komputery, drukarki, skanery znajdują się na niej także przybory do pisania. W dalszym ciągu potrzebne są nam długopisy, zakreślacze czy cienkopisy.

Artykuły biurowe, które są najbardziej przydatne

W sklepach i hurtowniach wybór artykułów biurowych jest tak duży, że można dostać zawrotu głowy. Ogromny wybór artykułów papierniczych i materiałów biurowych wcale nie ułatwi zakupów. Bardzo często okazuje się, że zakupione artykuły są zbędne, a za to na wyposażeniu biura zabrakło tych najważniejszych. Ewa już osiem lat pracuje w agencji reklamowej na stanowisku office manager. Organizacja pracy w firmie to jeden z jej obowiązków. Do jej zadań należy między innymi troska o to, aby wszyscy mieli zapewniony dostęp do niezbędnych im akcesoriów i sprzętów. Agencja, w której pracuje Ewa zatrudnia jeszcze kilkadziesiąt innych osób, Ewa ma więc naprawdę wiele pracy. Gdy zamawia artykuły biurowe, korzysta ze swojej własnej, przygotowanej wcześniej listy niezbędnych rzeczy. Każdego roku pojawiają się na niej nowe pozycje, ale są też i takie, które Ewa z tej listy wykreśla.

Jakie artykuły znajdują się na liście Ewy?

Narzędziem, które bardzo przydaje się podczas spotkać jest biała tablica z mazakami. Czy możecie sobie wyobrazić, jak bardzo wybija z rytmu sytuacja, gdy cała tablica jest już zapisana, a nie można znaleźć gąbki. Sytuacji tej można uniknąć, wystarczy kupić zestaw składający się z mazaków i gąbki. Dzięki temu nic się nie zgubi. Bardzo często koniecznie trzeba opisać płytę z prezentacją czy dokumentami. Służy do tego specjalny marker do opisywania płyt lub marker permanentny. Nie używajmy do opisywania płyt zwykłego cienkopisu, bo napis może się zetrzeć. Wyobraźcie sobie, jaki wywoła to bałagan i chaos. Chyba nie chcielibyście podczas spotkania z ważnym klientem włączyć niewłaściwą płytę?

Na swojej liście zakupów zawsze umieszczam także długopisy w kolorze czarnym i granatowym oraz różnokolorowe. Staramy się, aby w sali konferencyjnej naszego biura znajdowało się co najmniej trzy komplety. Podczas spotkań są niezwykle przydatne. Bardzo często moi koledzy pracują z ogromną ilością wydrukowanych tekstów. Gdy omawiają materiały, kolorowe zakreślacze mają naprawdę duże wzięcie. Nie ma lepszej metody, aby nie pogubić się w notatkach. Nieodłącznym problemem biur i urzędów są ginące długopisy. Problem ten można rozwiązać w bardzo prosty sposób. Wystarczy kupić długopisy na łańcuszku, dzięki czemu zawsze będą na swoich miejscach.

W wielu biurach jest mnóstwo nie nadających się do pisania ołówków, bo nikomu nie przyszło do głowy, aby zakupić temperówki. Staram się, aby pracownicy naszej agencji zawsze mieli do swojej dyspozycji nie tylko ołówki, ale także dobrej jakości temperówki. Na mojej liście umieszczam także korektory w taśmie. Chętnie używam ich sama – mówi nam Ewa – gdyż poprawki w dokumencie mogą nanieść nic w nim nie kreśląc. Taki dokument wciąż wygląda schludnie.