Bez względu na to, czy jesteś twardą osobą w biznesie, wolnym strzelcem, rodzicem pozostającym w domu czy zwykłym urzędnikiem, musisz mieć jakiś system do planowania, organizowania i ustalania priorytetów swoich zadań i wydarzeń. System ten jest kluczowy dla załatwiania spraw - niezależnie od tego, czy pozostaje w kalendarzu Google, na całej lodówce na pocztówkach, czy na papierowym planerze.

Rozwój urządzeń cyfrowych znacznie zmniejszył nasze przyzwyczajenia w zakresie sporządzania notatek, dziennikarstwa i planowania na papierze. Czy pamiętasz w ogóle, jak ostatnim razem zapisałeś ręcznie więcej niż 2 zdania? Cokolwiek robimy i gdziekolwiek idziemy, wydaje się, że nigdy nie zapominamy zabrać ze sobą telefonów. Tak więc, oczywiście, wielu przenosi swoje systemy organizacyjne do cyfrowego świata. 

Jednakże, pomimo tendencji, przemysł planistów, agend i czasopism dotyczących wydajności wydaje się być w dobrej kondycji. Coraz więcej osób jest zainteresowanych posiadaniem papierowej agendy i codziennym korzystaniem z niej. Tym razem chcieliśmy przyjrzeć się bliżej tej sprawie - co naprawdę sprawia, że planiści z branży papierniczej są lepsi od planistów cyfrowych? Jakie są tego korzyści?

Zrobiliśmy kilka badań i znaleźliśmy 5 popartych dowodami naukowymi korzyści, które spodobałyby Ci się po przejściu na papierowy planer.

1. Jesteś mniej rozproszony

Kiedy myślisz o zaletach planistów cyfrowych vs. planistów papierowych, wiele osób zwraca uwagę na powiadomienia i przypomnienia. Z Twoim telefonem przy sobie przez cały czas, aplikacje planistyczne mogą mieć powtarzające się przypomnienia i ding w dokładnie tym samym czasie, kiedy musisz zabrać psa lub zaplanować swoje finanse na miesiąc. Czy nie jest to wygodne?

Kiedy myślisz o zaletach planistów cyfrowych vs. planistów papierowych, wiele osób zwraca uwagę na powiadomienia i przypomnienia. Z Twoim telefonem przy sobie przez cały czas, aplikacje planistyczne mogą mieć powtarzające się przypomnienia i ding w dokładnie tym samym czasie, kiedy musisz zabrać psa lub zaplanować swoje finanse na miesiąc. Czy nie jest to wygodne?

Ale ile powiadomień otrzymujesz dziennie? A ile z nich po prostu wymachujesz? W erze pop-upów, dingsów i brzęczenia, staliśmy się prawie nieuczuleni na przypomnienia o aplikacjach. Nauczyliśmy się ignorować treść wiadomości, ponieważ wiemy, że powiadomienia są irytujące i rozpraszające same w sobie.  Nic dziwnego, że twoje przypomnienie "Przeczytaj książkę" jest przez miesiące zaniedbywane!

Badania wykazały, że zbyt długi czas na ekranie ma również negatywny wpływ na mózg, więc pomysł pisania przez telefon wydaje się być dobry i wygodny, ale mimo to stanowi dodatkowy problem. Poza tym, czy kiedykolwiek poniosło Cię tak bardzo proste powiadomienie sms-owe, że kończysz przeglądać memy TikTok lub Reddit... przez wiele godzin? To nie brzmi zbyt sensownie.

Poświęcenie minuty na zaplanowanie dnia na papierze pozwala odpocząć na chwilę oczom, a także oczyszcza głowę z tej obfitości informacji, które otrzymujemy w naszych skrzynkach pocztowych i kanałach społecznościowych. Jeśli naprawdę chcesz poprawić swoją ostrość poprzez skrócenie czasu wyświetlania na ekranie, to zdecydowanie przejdź na papierowe planery służące do pisania dzienników, mapowania pomysłów, organizowania zadań i wydarzeń, pisania poezji - cokolwiek! Na pewno zrobisz swojemu mózgowi przysługę na dłuższą metę.

Jest tyle korzyści z zapisywania rzeczy na papierze, więc czytaj dalej.

2. Pamiętasz lepiej rzeczy

Prawdopodobnie słyszałeś już o tym i to prawda - zapisywanie rzeczy naprawdę pomaga ci je lepiej zapamiętać. Ale jest tego więcej. Nie tylko ręczne pisanie sprawia, że formułujemy nasze plany i robimy to lepiej, ale także stymuluje pewne komórki mózgowe u podstawy mózgu do zwiększenia koncentracji. 

Akcja fizyczna - pisanie - po prostu wyzwala ten sektor, sprawiając, że twój mózg zamienia się w tryb maksymalnego skupienia. Kiedy zapiszesz cel, twój mózg będzie pracował w nadgodzinach, aby zmusić cię do zwrócenia uwagi i zapamiętania. Istnieje wiele badań dowodzących, że, a jeden przez Dominican University of California stwierdził, że ludzie, którzy spisali swoje cele, dzielił się nimi z innymi, i utrzymane odpowiedzialności za swoje cele były 33% bardziej prawdopodobne, aby je osiągnąć, w porównaniu z tymi, którzy właśnie sformułowane cele w ich głowie. Zauważcie to!

Ekran ogranicza więc tę zdolność, stając się jak tarcza, która oddala nas od tego, co piszemy. Mówiąc wprost, pisanie ręczne jest o wiele bardziej angażującym procesem dla twojego mózgu, ponieważ tworzysz i łączysz litery. Z drugiej strony, pisanie polega na układaniu liter tylko poprzez naciskanie klawiszy. Poza tym, jest to coś w rodzaju pamięci mięśniowej bez mózgu, jak wiele osób nauczyło się pisać bez patrzenia.

3. Jesteś bardziej zmotywowany

Ponieważ pisanie długodystansowe wymaga większego wysiłku, pomaga być bardziej zwięzłym i rzeczowym. Oczywiście pisanie na maszynie jest o wiele łatwiejsze i szybsze, ale też trudniej jest być wybiórczym co do tego, co piszemy, aby udoskonalić nasze myśli do istoty. Jeśli nadal znajdujesz się w środku drogi między papierowymi planistami a aplikacjami cyfrowymi, porównaj swoje notatki - jest bardzo prawdopodobne, że te w aplikacji będą wyglądały bardziej gadatliwie i niechlujnie. 

Pisząc, jesteśmy w stanie wyjaśnić nasze myśli i świadomie połączyć się z tym, co musimy zrobić, czego chcemy i do czego dążymy. Aby zaoszczędzić czas, pomaga to skrócić wydarzenia i pewne punkty w Twoich działaniach. Jednakże, kiedy myślimy o celach miesięcznych, rocznych i życiowych, naprawdę pomaga nam to być bardziej precyzyjnym. 

W końcu istnieje silny związek pomiędzy naszymi myślami a językiem, którego używamy. Dlatego też zapisanie i staranne sformułowanie celów pomaga zachować ten cel w umyśle. I pomyśl o tym, jak wygodnie jest napisać go tam - w planerze, który otwierasz każdego dnia.

4. Zmniejszenie stresu

Zapisywanie twoich planów ma o wiele więcej korzyści niż po prostu posiadanie bardziej zorganizowanego życia. Co zaskakujące, ale jeden z czołowych krajów technologii cyfrowych na świecie - Japonia - ma kwitnącą kulturę starego dobrego papieru. 

Śmiesznie nazywani "kulturą techo (planisty)", Japończycy potrzebują czasu, aby uporządkować swoje myślenie za pomocą pióra i papieru, naklejek, kolorów, rysunku itp., a wielu z nich projektuje własne, unikalne systemy zapisu, podobne do koncepcji dziennika pocisku. W tak szybko rozwijającym się świecie jak Japonia, może to być jeden z najprostszych nawyków, by zachować jasność umysłu.

Istnieje wiele badań, które pokazują związek między ręcznym zapisywaniem rzeczy a świadomością. W terapii stresu często zaleca się prowadzenie dziennika właśnie ze względu na właściwości lecznicze danej czynności. Jak aktywna medytacja, pisanie pomaga ci sortować out jakikolwiek bałagan myśli ty w twój umysle w słowa. 

I właśnie ze względu na wysiłek, który trzeba włożyć, można stać się bardziej selektywnym słowem. Dzięki temu można lepiej zdefiniować swoje uczucia, postawy i cele. Kiedy je rejestrujesz, łatwiej jest sobie z nimi poradzić.

5. To twój zdrowy nawyk

Podobnie jak jesteś bardziej skłonny do zaangażowania się w swoje plany i cele, kiedy je zapisujesz, posiadanie planisty jest również zobowiązaniem. Jesteśmy bardziej skłonni trzymać się raczej rzeczy fizycznych, niż cyfrowych, ponieważ są one prawdziwe - możemy ich dotknąć. W cyfrowym świecie, oddzielonym nieprzeniknionym ekranem, twoje zaangażowanie w aplikację gubi się wśród wszystkich innych rzeczy w telefonie, tablecie czy komputerze. Codzienny planista, umieszczony ładnie na biurku, jest doskonałym przypomnieniem, aby z niego korzystać.

Ponadto, jeśli nie jesteś przyzwyczajonym człowiekiem, to posiadanie papierowego planisty może być pierwszym krokiem w kierunku pozytywnej zmiany. Różne badania pokazują, że wytworzenie nawyku zajmuje od 21 do 66 dni. Oznacza to, że potrzebujesz tylko około jednego miesiąca, aby zobaczyć, jak Ci się to podoba i uczynić to nawykiem. Absolutnie najlepszą częścią jest reakcja łańcuchowa dobrych nawyków, które zaczną się od początku.

Można też połączyć nawyki, na przykład wypić dwie szklanki wody podczas codziennego planowania - to dwie pieczenie na jednym ogniu.

Teraz, gdy połączysz pięć wyżej wymienionych kroków, otrzymasz to, co najważniejsze, czyli wydajność. Oznacza to, że posiadanie codziennego planisty naprawdę pomaga uczynić cię bardziej zorganizowaną, zmotywowaną i produktywną osobą.

Jeśli myślisz o przejściu na papierowy planer, oto nasze wskazówki:

1. Ocenić swoje potrzeby

Pomyślcie o tym, co pasuje do waszego typowego dnia. Jeżeli ty jesteś zajęty dosyć czasem zapominać plany w twój rozkładzie, then iść dla prostego datowanego dziennego planisty. Jeżeli ty lubisz robić długim listom do zrobienia, widzi jeżeli planista ma dosyć miejsca dla to. Jeżeli ty lubisz używać twój planistę dla krótko- i długoterminowego planowania, przyzwyczajenia śledzenia i ulepszać twój produktywność, then Office Hero łączy to w świetnego combo klasycznego planisty i pozytywnego dziennik.

2. Zdecyduj jak dużo pieniędzy chcesz wydać

Ustalcie swoje limity budżetowe. Zdecyduj, czy naprawdę otrzymasz wartość za 40, 60 czy nawet 80 dolarów. Jeśli masz problem z oceną plusów i minusów, stworzyliśmy listę 11 najlepszych planistów wydajności. Dla opcji przyjaznych dla budżetu, oto nasz przewodnik po naszych 7 najlepszych wyborach poniżej 30 USD.

3. Opracowanie systemu A

Pomyśl o tym, co chcesz pisać, śledzić, mierzyć i zapisywać. Na przykład, użyj symboli lub kolorowych naklejek do oznaczania nawyków, kolorowych markerów do oznaczania lub ustalania priorytetów. Jednak bardzo, bardzo ważne jest, aby nie komplikować tego zbytnio.

Jeśli chcesz mieć pewność, że planista jest w pełni dostosowany do Twoich osobistych potrzeb od samego początku, spróbuj skorzystać z niedawno odnowionego programu Canvas Personal Planner Maker. Jest on bezpłatny, łatwy i szybki! Możesz łatwo tworzyć i dostosowywać planery dzienne, tygodniowe i miesięczne według własnego uznania.

4. Import danych

Jeśli korzystasz już z cyfrowego systemu planowania, dokładnie sprawdź wszystkie swoje aplikacje i kalendarze, z którymi śledzisz rzeczy i przenosisz je do nowego planisty. Sprawdź swoje powtarzające się zadania i dodaj je w przyszłych obszarach planera. Oczywiście, jeśli łatwo jest trzymać się wybranej aplikacji do śledzenia wydajności lub przyzwyczajeń, można również użyć kombinacji papierowej i cyfrowej do oddzielnych obszarów. Ty robisz swoje!

5. Podejmij jednomiesięczne wyzwanie, aby używać go codziennie

Poświęć miesiąc, aby przetestować swój planer papieru i zobaczyć, jak codzienne korzystanie z niego działa dla Ciebie. Rano lub wieczorem ustaw przypomnienie i postaraj się przyjąć je jako nawyk.

Jeśli chodzi o Twoją produktywność, ważne jest, aby przyjąć nawyki, systemy i narzędzia, które pracują dla Ciebie. Jeśli lubisz zachować niektóre rzeczy w formie cyfrowej, a niektóre na papierze, nic Cię przed tym nie powstrzyma. To, co dla Ciebie pracuje, to to, czego musisz się trzymać. Niektórzy mogą uznać, że papierowe plany są nieefektywne dla ich stylu życia, jednak w dobie wszystkiego, co cyfrowe, istnieją mocne dowody, że pisanie na papierze może być jednym z najprostszych kroków w kierunku zdrowego i produktywnego życia.