W roli kalendarza firmowego bardzo często wykorzystywany jest kalendarz reklamowy. Pełni on więcej niż tylko jedną funkcję. Wypełnia jednocześnie funkcję informacyjną jak i reklamową. Kalendarz reklamowy może zostać wykorzystany do promocji nie tylko samej firmy, ale także oferowanych przez nią produktów lub usług. Jest to bardzo skuteczna forma promocji, gdyż z kalendarza korzystamy każdego dnia. Zobaczmy jakie rodzaje kalendarzy reklamowych są dostępne na rynku.

Kalendarze książkowe

Wśród kalendarzy reklamowych wyróżnić można między innymi te, które mają formę książki. Ten typ kalendarzy uważany jest za najbardziej elegancki. Posługując się nim można bardzo łatwo uporządkować swój terminarz i dokładnie zaplanować każdy swój dzień. Jest to więc kalendarz, który powinien znaleźć się w każdym biurze. Kalendarz książkowy mogą wybrać dla siebie także osoby prywatne. Doskonale ten typ kalendarza sprawdzi się zarówno jako książka teleadresowa jak i notatnik.

Wiele kalendarzy książkowych zawiera także bardzo przydatne dodatki. Mogą to być tabele z kodami pocztowymi czy numerami kierunkowymi, mapy czy wzory oświadczeń o zdarzeniach drogowych. Jakość wykonania kalendarzy książkowych jest bardzo wysoka. Na tle innych wyróżniają się także elegancką okładką. Najczęściej jest ona obszyta i ma zaokrąglone, często zakuwane narożniki. Często wzbogaca się ją o termodruk, wgłębne lub wypukłe tłoczenia. Czasem do książkowego kalendarza dodawane jest gumka lub tasiemka.

Na rynku dostępne są kalendarze książkowe, których okładki zostały pokryte błyszczącą lub matową folią lub pokryte lakierem UV. Faktura okładki może być bardzo różna. Często imituje skórę. Na życzenie klienta można ją spersonalizować. Kalendarze książkowe najczęściej mają format bardzo zbliżony do A5. Mają więc wymiary 145 x 205 mm. Dostępne są z różnym układem treści i w szerokiej gamie kolorystycznej. Kalendarze biurowe Wśród tych kalendarzy wyróżnić można: listkowe;wiszące;stojące. Kalendarze listkowe nazywane są także kieszonkowymi. Są w rozmiarze wizytówki, z łatwością więc zmieszczą się portfelu. Na jednej ich stronie znajduje się reklama, na drugiej umieszczony jest kalendarz.

Kalendarze stojące to cieszące się dużą popularnością kalendarze biurkowe. Najczęściej przyjmują one kształt piramidy. Ich podstawę produkuje się z papieru kredowego, którego gramatura jest wyższa niż 300 g/m³. Kalendarze wiszące produkowane są w formacie jedno- lub trójdzielnym. Mogą prezentować tylko jeden lub trzy miesiące jednocześnie. Ich cechą charakterystyczną jest duża powierzchnia reklamowa. W przypadku kalendarzy wiszących treści reklamowe czy informacyjne mogą zostać umieszczone na płaskiej lub wypuklej główce, na stopce i między kalendriami. Wśród kalendarzy ściennych wyróżnić można także kalendarze spiralowane oraz listwowane. Te pierwsze mogą mieć występować w wariancie jedno- lub kilku planszowym. Kalendarze ścienne uważane są za najbardziej efektowny typ kalendarzy. W ich przypadku można zastosować własny projekt graficzny.